Absentïsme is ook voor retailers groot probleem

Absentïsme is ook voor retailers groot probleem

Het Belgische bedrijf Visuals for Brands produceert hyper-realistische beelden (‘digital twins’) van nieuwe ontwerpen, productiereeksen en collecties. Bedrijven uit diverse sectoren – zoals de meubelindustrie, verlichting, design, tapijt, interieur,… – winnen zo kostbare tijd omdat ze hun nieuwste producten al kunnen tonen in een perfecte setting nog voor de eigenlijke productie start. Daarna kunnen van de varianten van deze producten ook snel nieuwe ‘digital twins’ gemaakt worden. Visuals for Brands creëert de perfecte visualisatie van een product dat nog niet fysisch geproduceerd werd. Dat gebeurt via een grondige analyse door digitale experts, stylisten, interieur architecten en fotografen van het bedrijf. Als hun werk erop zit, worden alle variabelen in een virtuele productie-engine gestoken. Die maakt gebruik van geavanceerde software om tot het gewenste resultaat te komen. Alle varianten van een product in een catalogus weergeven? Perfect mogelijk. Eenzelfde beeld gebruiken voor andere visuele dragers zoals advertenties in magazines of online, reclame banners, beursstanden, etc.? Ook perfect mogelijk. Visuals For Brands biedt op die manier een beter en sneller alternatief voor de klassieke fotografie in een studio-omgeving.  We konden onze unieke technologie de afgelopen jaren uitgebreid testen bij verschillende klanten als Mistral Home, Buzzi Space, Balta, Beaulieu, Extremis, Vanderzande, Lano Carpets, Unilin, Masureel en Depro in de afgelopen jaren. Vandaag zijn we klaar om een volgende stap te zetten, namelijk onze diensten ook internationaal aanbieden en blijven inzetten op R&D en innovatie om op die manier verder te groeien als bedrijf”, aldus CEO en oprichter Pieter Lozie.