Franse meubelsector heeft eigen mediacampagne

Franse meubelsector heeft eigen mediacampagne

De Fransen volgen het voorbeeld van de Belgen met een '360°' campagne die in alle mogelijke media zal te zien en te horen zijn. De campagne kwam tot stand in nauw overleg met de handel. Op 2500 verkooppunten is POS-materiaal te vinden dat verwijst naar de campagne 'Meublez-vous Français' en zo de consument op deze manier attent wil maken op producten van eigen bodem. Het objectief is om het verlies van de coronacrisis -dat in Frankrijk geraamd wordt op 20 %- gedeeltelijk te compenseren en meer producten te verkopen die in Frankrijk zijn gemaakt. Met de campagne hoopt de fabrikantenorganisatie de handelsbalans opnieuw in evenwicht te brengen en ervoor te zorgen dat 50 % van alle in Frankrijk verkochte meubelen ook effectief Frans zijn. De Franse meubelindustrie stelt 40.000 mensen te werk. Nog veel te weinig Fransen maken het onderscheid tussen wat uit eigen land komt en wordt ingevoerd. De campagne speelt in op het Franse chauvinisme. Chauvinisme is een gevoel van trotse verbondenheid over de eigen nationaliteit. PL