“We make it happen” is de duidelijke bevestiging van Koelnmesse voor het realiseren van imm cologne in januari 2021. In nauwe samenwerking met de adviesraad en rekening houdend met de huidige ontwikkelingen van de coronapandemie in de Europese en Duitse omgeving, besloot Koelnmesse afgelopen vrijdag dat imm cologne 2021 zal plaatsvinden als een speciale editie en in hybride vorm, met een aanzienlijk meer gefocust beurscomponent en een digitaal platform om de aanwezigheidsbeurs in Keulen zinvol aan te vullen. imm cologne vindt plaats van 20 tot 23 januari op 4 evenementendagen van woensdag tot zaterdag (voorheen zeven dagen). LivingKitchen zal niet plaatsvinden in 2021. Het keukenthema wordt geïntegreerd in de speciale editie van imm cologne. “Ons doel is duidelijk omschreven: imm cologne mogelijk maken in januari tegen de achtergrond van de uitdagende basisvoorwaarden. Gebaseerd op een compact beursgedeelte en verrijkt met digitale netwerk- en presentatiemogelijkheden, zal imm cologne de meubelindustrie voorzien van belangrijke impulsen voor het nieuwe jaar “, aldus Oliver Frese, COO van Koelnmesse.” Met een uitgebreid hygiëne- en beschermingspakket, kunnen exposanten en bezoekers zich veilig verplaatsen op het beursterrein en zich concentreren op het zakendoen. Ook bieden wij onze exposanten op de speciale editie op maat gemaakte en innovatieve standbouwoplossingen die een efficiënte en inspirerende beursdeelname mogelijk maken ”, voegt Matthias Pollmann, Vice President Koelnmesse toe.
Van de beurshallen tot de hele wereld: koppeling van aantrekkelijke offline en online formaten
Het team rond Matthias Pollmann en Claire Steinbrück heeft samen met de Creative Director van imm cologne, Dick Spierenburg, verschillende standbouwconcepten en evenementformats ontwikkeld en perfect afgestemd op de gewijzigde basisvoorwaarden. “Met de nieuwe standconcepten bieden we jonge bedrijven een planbaar kader voor een uitstekende beurspresentatie in een compacte ruimte en kunnen we zo de meest uiteenlopende assortimenten interieurdesign en het keukenthema samenbrengen”, aldus Claire Steinbrück, directeur imm cologne . “Kleinere oppervlakten en open standinrichting betekenen ook minder standpersoneel en lagere kosten. Toch kunnen de merken zich individueel vertegenwoordigen en presenteren. Het resultaat is een efficiënte bedrijfsvoering met maximale risicoreductie”, vervolgt de directeur.
Met het nieuwe imm @ home-platform vergroot de beurs niet alleen de zakelijke kansen van exposanten, maar bereikt ze ook een breed spectrum van bezoekers die momenteel niet naar Keulen kunnen reizen vanwege de coronapandemie. Dankzij deze hybride aanpak is de speciale editie van imm cologne uitgerust met extra mogelijkheden voor interactie. Met imm @ home kan men een virtuele uitwisseling aangaan met de industrie, netwerken met relevante contacten en het zakendoen naar een hoger niveau tillen. Daarnaast hebben bedrijven de mogelijkheid om hun producten virtueel te presenteren in eigen online sessies. imm @ home biedt zo voor elke exposant buiten de stand zelf echte netwerkmogelijkheden, directe dialogen en real-time oplossingen.
Met de speciale editie van imm cologne reageert Koelnmesse actief op de huidige crisis. Een speciale editie kan echter alleen succesvol zijn als zowel exposanten als bezoekers de filosofie van imm cologne volgen: “U maakt het mogelijk – wij maken het waar.” “De komende dagen zullen we zien hoe positief ons concept van de speciale editie door de hele sector wordt ontvangen. Ik kijk er naar uit om op 20 januari 2021 onze deuren weer te openen”, kijkt Matthias Pollmann vooruit naar de komende weken.